Tiedote 23.5.2016

23/05/2016

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Turun, Tampereen ja Lappeenrannan huoltoliiketoiminnan.

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Turun, Tampereen ja Lappeenrannan huoltoliiketoiminnan, ja liiketoimien luovutuspäiväon 1.6.2016. Turun huoltotoiminta on myyty Euran Teollisuushuolto Oy:lle ja Tampereen huoltotoiminta on myyty PumTek Oy:lle. Sekä Euran Teollisuushuolto että PumTek ovat isoja ja hyvinvoivia yrityksiä, jotka ovat toimineet alalla jopitkään. Lappeenrannan huoltotoiminta on myyty vasta perustetulle Pumppuhuolto Savolainen Oy:lle, jonka osakkaana toimii Grundfosin nykyinen työntekijä Joonas Savolainen.

Liiketoimintakauppoihin sisältyy Grundfos Pumppujen toimipisteiden huoltoverstaiden kalusto työkaluineen. Toimipisteidenhuoltoasentajat siirtyvät vanhoina työntekijöinä uusille omistajille.

Huoltoliiketoiminnan myymisellä halutaan jatkossakin tarjota Grundfos Pumppujen asiakkaille joustavaa ja kustannustehokastahuoltopalvelua koko Suomen alueella.

Oy Grundfos Pumput Ab:n Turun huoltoliiketoiminta on myyty Euran Teollisuushuolto Oy:lle

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Turun palvelupisteen harjoittaman huoltoliiketoiminnan Euran Teollisuushuolto Oy:lle. Euran Teollisuushuolto laajentaa toimintaansa nykyiseen Grundfosin Turun toimipisteeseen, osoitteessa Harmokatu 5.

Euran Teollisuushuolto Oy on vuonna 2006 perustettu yhtiö, joka tarjoaa asennusta, huoltoa ja kunnossapitoa teollisuudelleja voimaloille. Liiketoimintakaupan myötä Euran Teollisuushuolto saa tukevan aseman kuntien vesilaitosasiakkaidenparissa. Harmokadun toimipisteen avulla Euran Teollisuushuolto voi laajentaa nykyistä olemassa olevaa liiketoimintaansa Lounais-Suomen alueella.

Grundfos Pumppujen Lounais-Suomen talo-, kunnallistekninen ja teollisuusmyynti jatkuu muuttumattomana Turun Harmokadun toimitilassa.

Oy Grundfos Pumput Ab:n Tampereen huoltoliiketoiminta on myyty PumTek Oy:lle

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Tampereen toimipisteen harjoittaman huoltoliiketoiminnan PumTek Oy:lle. PumTeksiirtää huoltopisteen kuluvan kesän aikana uuteen toimitilaan Tampereen Sarankulmaan, osoitteeseen Keskuojankatu 28.

PumTek Oy on jo aikaisemmin toiminut Grundfos Pumppujen huoltopartnerina Seinäjoen, Vaasan ja Tampereen alueella.Toteutetulla liiketoimintakaupalla PumTek Oy haluaa kehittää ja vahvistaa Pirkanmaan alueen osaamista ja asiakaspalvelua.

Grundfos Pumppujen talo-, kunnallistekninen, teollisuus- ja projektimyynti jatkuu muuttumattomana Pirkanmaanalueella, ja muuttaa syksyllä uuteen PumTekin Tampereen toimipisteeseen.

Oy Grundfos Pumput Ab:n Lappeenrannan huoltoliiketoiminta on myyty Pumppuhuolto Savolainen Oy:lle

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Lappeenrannan toimipisteen harjoittaman huoltoliiketoiminnan Pumppuhuolto Savolainen Oy:lle. Yhtiö jatkaa huoltotoimintaa toistaiseksi samoissa tiloissa Lentokentäntiellä.

Pumppuhuolto Savolainen Oy on perustettu vuonna 2016, ja sen osakkaina toimivat Grundfos Pumppujen entinen huoltoteknikkoja aluevastaava Joonas Savolainen sekä Ilkka Savolainen. Yhtiöllä on vankka kokemus pumppu- ja pumppaamohuolloistasekä kiinteistöjen ja teollisuuden sähköurakoinnista.

Lisätietoja liiketoiminnan myymisestä antavat

• Mikael Strandell, toimitusjohtaja, Oy Grundfos Pumput Ab, mstrandell@grundfos.com, puh. 0207 889 506
  • Jari Järvenpää, huoltopäällikkö, Oy Grundfos Pumput Ab, jjarvenpaa@grundfos.com, puh. 0207 889 819
  • Pentti Niemi, toimitusjohtaja, Euran Teollisuushuolto Oy, pentti.niemi@eth.fi, puh. 044 254 1990
  • Pekka Mäkynen, toimitusjohtaja, PumTek Oy, pekka.makynen@pumtek.fi, puh. 050 558 370
  • Joonas Savolainen, toimitusjohtaja, Pumppuhuolto Savolainen Oy, joonas@pumppuhuoltosavolainen.fi,puh. 050 361 9264

TIETOA GRUNDFOSISTA

Liiketoimintakaupan jälkeen Grundfos Pumput keskittää huoltotoiminnan erityisosaamisen Vantaalle ja Seinäjoelle. Lisäksi Vantaalla toimii globaali jätevesipumppujen ja pumppaamoiden tuotekehitys ja tuotetuki. Vantaalla on myös Pohjois-Euroopan suurin uppopumppujen testiallas, jossa voidaan koekäyttää jopa 550 kW pumppuja huollon jälkeen.

Grundfos on yksi maailman johtavista pumppuvalmistajista. Vuosittain Grundfos valmistaa yli 16 miljoonaa pumppuatalo- ja kunnallistekniikkaan sekä teollisuuteen. Grundfos on perustettu vuonna 1945, ja tänään konsernin palveluksessa on yli 17 000 ammattilaista 60 maassa. Grundfosin liikevaihto vuonna 2015 oli 3,3 miljardia euroa. Pumppujen lisäksi Grundfos valmistaa vedenkäsittelylaitteita sekä moottoreita ja elektroniikkaa pumppujen ohjaamiseen ja valvontaan.

www.grundfos.fi

TIETOA EURAN TEOLLISUUSHUOLLOSTA

Euran Teollisuushuolto Oy on vuonna 2006 perustettu teollisuuden ja voimaloiden asennusta, huoltoa ja kunnossapitoatekevä yhtiö. Yhtiön perustajien monipuolinen, yhteensä vuosikymmenien, kokemus eri yhtiöiden palveluksessa varmistaatyön luotettavan ja asianmukaisen lopputuloksen. Yrityksen toimintaa katselmoidaan jatkuvan parantamisen periaatettanoudattaen, ja sidosryhmien ja yhteistyökumppaneiden tarpeet otetaan mahdollisimman tarkasti huomioon.

Euran Teollisuushuolto panostaa erityisesti työterveyden ja työturvallisuuden jatkuvaan parantamiseen, ja tavoitteenaon 0 työtapaturmaa. Päätoimitilat sijaitsevat Euran Kauttualla Neitsytmäen teollisuusalueella. Yhtiön palveluksessatoimii yli 80 alan ammattilaista.

www.eth.fi

TIETOA PUMTEKISTA

PumTek Oy on seinäjokelainen pk-yritys, jolla on toimipisteet Seinäjoella, Tampereella ja Vaasassa. Yhtiö on perustettu1997. Liiketoimintakaupan jälkeen yhtiössä työskentelee 13 henkeä. PumTek Oy on erikoistunut pumppujen ja pumppaamoidenkokonaisvaltaiseen huolto-, korjaus- ja asennuspalveluun. Yhtiön asiakaskuntaa ovat kaikki talo- ja kiinteistöyhtiöt,kuntien vesihuoltolaitokset sekä teollisuus- ja kaukolämpölaitokset.

PumTek pitää aina huolen palvelun laadusta ja kilpailukyvystä. Näin päästään pysyviin pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin.

www.pumtek.fi

TIETOA PUMPPUHUOLTO SAVOLAISESTA

Pumppuhuolto Savolainen Oy on pumppujen ja pumppaamoiden huolto-, korjaus-, ja myyntiyritys, joka tarjoaa myöskiinteistöjen sähköasennuspalvelut. Kaakkois- ja Itä-Suomen alueella toimiva yhtiö on perustettu isän ja pojan yhteisvoiminvuonna 2016. Tällä hetkellä yritys työllistää neljä kokenutta alan ammattilaista; kolme pumppu- ja pumppaamoasentajaaja yhden sähköasentajan.

www.pumppuhuoltosavolainen.fi

Lataa tiedote PDF-muodossa tästä.

Facebook Twitter LinkedIn Technorati